Nova edició del programa Responsabilitat Social Empresarial Pime 2023-2024

El passat 12 de juny va tenir lloc una nova edició del programa RSE.Pime organitzat per Respon.cat i en col·laboració amb el Departament de treball de la Generalitat de Catalunya i el Consell de Cambres de Comerç de Catalunya.

Aquest programa, permet que les pimes catalanes guanyin competitivitat a través de la millora de la gestió de la seva responsabilitat social. Avui dia, disposar d’un propòsit i avançar cap a la sostenibilitat és un repte que les pimes no poden deixar de costat.

Responent a la pregunta: Com entenem la responsabilitat social? Enric Nebot, Director d’Expansió d’ICDQ, com a representant de l’empresa en aquest programa, assenyala la importància del medi ambient, el caràcter social i la bona governança, la vocació que té l’empresa de pensar no sols en ella mateixa sinó en la seva funció i benefici a la societat.

ICDQ, juntament amb 16 pimes més, hem participat en 10 tallers conjunts i, a l’acabar, a més de l’après, s’ha elaborat una fitxa de la RSE en l’empresa i un pla d’acció d’empresa en matèria de RSE. L’entitat com a particip en aquest programa ha rebut un diploma de Respon.cat.

Des de ICDQ volem assenyalar que formar part del programa RSE.Pime ens ha servit per a poder analitzar i autoreflexionar sobre què fem i què podríem fer que no estem fent actualment i posar ordre dins de l’organització.

Durant l’acte de tancament, i coincidint amb el desè aniversari de Respon.cat, s’ha organitzat una reunió amb tots els membres participants de les últimes edicions del programa, un total de 263 companyies catalanes ja han estat partícips d’aquest programa.

En aquest acte, ICDQ juntament amb ARaymond i RM Assesors hem debatut en una taula rodona sobre el nostre testimoniatge i experiència en aquesta jornada tan enriquidora.

responsabilidad social-rse-social responsability

Transparència i integritat, promoció de la sostenibilitat, formació, desenvolupament del personal i conciliació, compromís amb la comunitat i el desenvolupament local, seran les pràctiques que implementarem, no sols per a millorar la qualitat del servei que oferim, sinó per a enfortir la nostra reputació i relació amb els clients, els organismes reguladors i la comunitat en general reforçant el nostre eslògan “persones al servei de persones”.